Nic nám nebrání být ve stavu štěstí a při tom někomu něco odpovědět, mluvit, překládat text. S vděčností a širokým pocitem uvnitř něco psát, počítat. Jednoduše Být.
Jakákoliv cesta obecně, včetně Duchovní cesty, se začíná přijetím všech následků svého konaní. Každá myšlenka, každý pocit - vše je součástí Cesty.
Člověk, který si sám sebe uvědomí jako Osobnost inklinující k Duši, v první řadě snaží zkrotit svůj Živočišný princip, aby nedopustil projevy negativní Vůle Živočišného rozumu v sobě. A v tomto pomáhá člověku zejména sledování svých myšlenek, pozorný postoj ke svým zjevným i skrytým záměrům a šablonám. Pomocí analýzy a sledování myšlenek od Živočišného principu, jim člověk nedovolí dále se rozvíjet a omezuje tyto projevy na minimum.
Ve světě existuje představa, že se Člověk rodí do tohoto světa proto, aby se rozvíjel. Nemluvím o škole, institutech a odborných školách, ačkoli ony také mají svůj přínos. Chci hovořit o osobním rozvoji, o té sebevýchově, která dělá ze mě Člověka.
Motivace pro vedení deníku - to je nezávislé rozhodnutí každého. Nic zde nemůže být rozkazem a autoritou. Nikdo neudělá naši práci za nás. Nikdo nezačne jednat za nás. Motivaci a vnitřní impulz je možné najít jen v sobě samém. To je jedna ze stran odpovědnosti sama za sebe. A zde budeme zodpovídat jen sami za sebe.
Kámen Alatyr se má nacházet ve středu světa a představuje centrum mytologického vesmíru, tradičně se umísťuje na východní stranu, na rajský ostrov Bujan (ostrov věčného jara (léta) - bujný - jarý tj.plný života a síly). Tento rajský svět, kde jsou všechny stromy ze zlata, nám připomínají i pohádky, kde se za mořem nachází zlatá krajina, místo plné různých mýtických až božských postav.
Kdyby se mě někdo před pár lety zeptal, co považuji za své největší osobní vítězství, zřejmě bych nedokázal odpovědět. Ne snad proto, že bych nevěděl, ale těch osobních vítězství bylo hned několik.
Ale veď hlavnou metódou výchovy je osobný príklad. Efektívnosť tejto metódy je u človeka spojená s existenciou zrkadlových neurónov, ktoré sa uvádzajú do činnosti pri osvojovaní si nových návykov cestou napodobňovania cudzej činnosti. Takým spôsobom sa dieťa učí postupovať rovnako, ako každý človek, ktorý je pre neho autoritou. Jednoduchšie povedané, berie si príklad.
“Nikdo nemůže vstoupit do jedné řeky dvakrát, protože představuje minulost. Existuje jen pohyb řeky, protože ten představuje přítomnost.