Například: Dobré zprávy
Sedmero pro zdravý životní styl

Pevné zdraví je náš nejcennější poklad. Cítit se tělesně i duševně dobře je přirozená součást každodenního života. Možná nejdůležitější, ale zároveň nejvíce opomíjenou součástí zdravého životního stylu, je duševní pohoda. Ráno vstát, usmát se na svět a s dobrou náladou vyrazit vstříc novým zážitkům. To je, zdá se, to nejlepší, co můžete udělat pro své zdraví. Je to ale také o lásce. Ne nadarmo se říká, že ve dvou se to lépe táhne a s dobrou náladou jde všechno líp...

 Neustále něco dobíháme, něco musíme, zkrátka povinnosti nás mají v hrsti. Máme je jako rodiče, jako partneři či přátelé. Je však třeba najít si čas sám na sebe a postarat se o svou duši a tělo. Proto v dnešní uspěchané době se stále větší důraz klade na zdravý životní styl.

 SEDMERO PRO ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL

 Pravidelnost

Důležitým faktorem pro zdravý život člověka je pravidelnost, a to ve všem - v jídle, v pitném režimu, ve spánku, v pohybu i v odpočinku. Není na škodu se čas od času postit, ale jinak by člověk měl vše dělat raději pravidelně. Organismus má v sobě biologické hodiny, které se násilným změnám brání. Výsledkem je pak nadměrná únava, hromadění tuků a dokonce i zdravotní problémy. Vstávejte a choďte spát v pravidelný čas, jezte častěji v menších dávkách a opět v pravidelných časech. Totéž platí o pitném režimu, ale zároveň o mnoha dalších pravidelných lidských potřebách. Tělo se na své dávky těší, tak jej nenechávejte čekat.

 Zdravá strava 

Není jen pouhou frází, že potrava, kterou přijímáme, je vkladem do našeho zdraví, který se nám vrátí i s úroky. Nejsem sice žádnou specialistkou na stravu, ke všemu vím, že co je vhodné pro mé tělo, může být pro jiného nevhodné. Každý z nás je totiž něčím jedinečný a z toho důvodu tělo každého z nás vyžaduje odlišný přístup. Ze svých zkušeností mohu ovšem doporučit několik pravidel, která je vhodné mít při stravování na paměti. Důležitým aspektem správné stravy je především konzumace rozmanitých druhů potravin ve vyváženém poměru. Příjem energie by neměl výrazně překročit výdej. Jídla raději jezte méně, ale více chodů. Když si dopřejete „těžší“ jídlo, učiňte tak spíše k obědu, než k večeři. K večeři navíc neusedejte příliš pozdě, nebo alespoň ne později než dvě hodiny před spánkem

 Překonejte lenost

Dostatečný a pravidelný pohyb je další důležitou složkou zdravého životního stylu. Dokonce se říká, že dostatečný pohyb může zčásti kompenzovat špatné jídelní návyky! Pokud je pro někoho sport úhlavním nepřítelem, měl by na pravidelný pohyb myslet alespoň při každodenních rutinních činnostech. Nikomu rozhodně neuškodí, když místo výtahu využije schodiště nebo když při přesunu na kratší vzdálenost zvolí chůzi místo pohodlné jízdy dopravním prostředkem. Vím, že s leností je někdy těžké bojovat, občas bychom ale tento boj měli podstoupit. Ani zde nezapomeňte na pravidelnost! Vašemu tělu mnohem více prospěje každodenní procházka či jiná klidná pohybová aktivita, než hodinový dril v tělocvičně „jednou za čas“.

 Každý stroj potřebuje palivo

Lidské tělo musí mít k dobré funkčnosti dostatečný přísun tekutin. Je to důležité pro celkovou kondici, ale i pro funkčnost vnitřních orgánů. Nejvhodnější tekutinou je zajisté voda, která hraje v organismu člověka nenahraditelnou roli. Nebojím se použít výrok, že voda je opravdu zázračná a opomíjením jejího pravidelného přísunu si velmi škodíme. Alkohol či kávu do seznamu přijatých tekutin nepočítejte. Naopak nás ještě více odvodňují. Kávu si tedy dopřávejte vždy se sklenicí vody. Bolí vás hlava, jste unavení či málo výkonní? Nejspíš málo pijete! A konec konců, dostatečná hydratace se projevuje i na kvalitě vaší pleti. Já osobně považuji pravidelný příjem tekutin za jeden ze zaručených receptů pro krásu! Rozhodně to však nepřehánějte!

 Spánek nad zlato 

O důležitosti spánku pro lidský organismus není pochyb. Pro mě je to navíc jedna z nejoblíbenějších činností. Ne každý si ale může dopřát ten luxus spát osm hodin denně, málokdo má navíc spánek kvalitní. S nekvalitním spánkem ale bohužel souvisí únava a dokonce i různá onemocnění. Každý by měl proto alespoň trochu pamatovat na tzv. spánkovou hygienu. Mezi základní pravidla kvalitního spánku patří například vyvětraná, nehlučná a neosvětlená místnost. Od pozdních odpoledních hodin byste se měli vyvarovat pití kávy, černého či zeleného čaje a energetických nápojů. Kvalitní spánek si také pravděpodobně nedopřejete, pokud budete ve večerních hodinách pít alkohol a kouřit. Naopak výborným receptem pro dobré spaní je krátká večerní procházka na čerstvém vzduchu či příjemná večerní relaxace.

 Chvilka pro sebe

Z vlastní zkušenosti vím, že relaxaci nelze považovat za ztracený čas. Relaxace má bezpochyby blahodárné účinky na tělo i psychiku. Život ve stresu a jízdu „na doraz“ nám naše tělo jednou vrátí. Najít si v nabitém programu alespoň jednu dvě hodinky týdně jen pro sebe bych všem naordinovala jako povinnost. A způsobů relaxace jsou stovky. Osobně nedám dopustit na thajské masáže, pro někoho může být ideální procházka parkem, jízda na kole nebo prohlídka obrazové galerie. Cíl je ve všech případech jasný: takzvaně „vypnout“ a alespoň na chvíli zapomenout na každodenní starosti a povinnosti.

 Láska, optimismus, dobrá nálada 

Možná nejdůležitější, ale zároveň nejvíce opomíjenou součástí zdravého životního stylu, je duševní pohoda. Ráno vstát, usmát se na svět a s dobrou náladou vyrazit vstříc novým zážitkům. To je, zdá se, to nejlepší, co můžete udělat pro své zdraví. Je to ale také o lásce. I ten největší introvert potřebuje lásku někoho druhého. Lepší, nežli lásku brát, je ale lásku dávat. Ne nadarmo se říká, že ve dvou se to lépe táhne a s dobrou náladou jde všechno líp. Láska a dobrá nálada jsou jasné elixíry života a pilíře zdravého životního stylu. 

http://zdravi.doktorka.cz

Líbí se mi 7



Sedmero pro zdravý životní styl - Hodnocení: 5.00 z 5.00 . Počet hlasů: 7
Podobné články:



Zanechat komentář

Myšlenka dne

Pokud chceš rozesmát Boha, řekni mu o svých plánech.


Kalendář událostí

Zasílání aktuálních informací o nových článcích na stránkách Polahoda a dalších projektech MSH "ALLATRA"